söndag 30 november 2008

Skyltsöndag

Igår hade jag inte alls tänkt mig ut nånting eftersom termometern visade på -14.4 grader,Men sara blev sötsugen så mitt under 21 filmen så ville hon ta en promenad bort till statoil och köpa lite godis, och eftersom man är en hmm "man" så ställer man ju upp snällt och lydigt och följer med. (var ju ändå lördag och då får små barn äta godis)

Tidigare på kvällen så pyssla vi på lite här med att ställa fram jul och advents pynt,bytte till sjukt vackra jul gardiner i vardagsrummet =)Men vi glömde dricka glögg och äta pepparkakor :(

Men när vi kom tillbaka från "godisaffärn" så började en Beck film på tv,jag tror den hette Enslingen,så vi satte oss ner och börja se denna film, och jag gillar verkligen "Gunvald" och hans kommentarer =) HAHA tänk om man skulle få jobba med en kille som gunvald,antingen hade man hatat han eller så hade man älskat han =)

Filmen handlar om bla en flicka eller som Gunvald säger: "Fnask" som kommer från Thailand. så tänker jag inte berätta om hans sjuka sexistiska kommentarer,Eftersom jag själv är från samma land som hon.
Men jag kan avslöja att Gunvald ansåg att hon ska visa sin tacksamhet för att en svensk man har tagit hit henne till Sverige och tagit hand om hon,och hennes vännina...
Men för er som ej ha sett den så rekommenderar jag verkligen "Enslingen".
Jag sa till sara att kan inte vi oxå ha det så som dom i filmen? jo svara hon om hon får en chihuahua.(Undra om hon ser skillnaden på en katta och en chihuahua?)

Efter fimen så gick vi och la oss å läste ur våra böcker innan vi somna.
Men kl 3 inatt efter 2 timmars sömn så vakna jag som vanligt och kunde inte somna om så nu sitter jag här framför datorn och fördriver tiden till sara vaknar.Jag är less på att inte kunna sova om nätterna.
Jag har tänkt vara snäll och låta hon sova ända till kl 10.00 men då har jag tänkt ge hon frukost på sängen =) hoppas hon blir glad.Sen vid kl 12 så är det dags att gå på skyltsöndag.

Jag har aldrig varit på skyltsöndag i piteå fast jag har bott här snart i 12 år.Men gissar väl att det är som i alla andra städer eller samhällen.Fullt med folk som trängs på gatorna bland tomtar.
Synd bara att Ankan inte var här och kunde följa med oss,hon som ÄLSKAR julen och skyltsöndag =)

Senare idag så ska jag fylla i papprena klart till utbildningen men vet ju inte va jag ska skriva om mig själv!
Näää nu ska jag gå och göra lite nytta som typ diska eller kanske lira lite poker ;)
Kom nyss till finalbordet i en turnering =)

GRATTIS mamma på födslodan hipp hipp huraaa <3

(jo Ankan tänk dig om de är så som du läste igår? hela mitt LIV :S :)

sara<3

2 kommentarer:

  1. jo kag som verkligen älskar julen, den e så himla kul! o ja vet, tycker synd om dig.. :(

    SvaraRadera
  2. jag vet lilla annika,jag funderar verkligen på att skaffa dig en tomtemor dräkt åt dig som du kan ha på julafton för jag gissar att "Hello kitty" tröjan jag gav dig inte duger under en sådan stor högtids dag :P kram

    SvaraRadera