lördag 22 november 2008

Alkoholens baksida

Som sagt så är alkoholen det största problemet i mångas liv,snart tror jag att den börjar bli det i mitt oxå... Många vill inte erkänna det,så även jag.
När folk säger att jag inte dricka så ofta eller att jag ska lugna ner mig så skämtar man bara bort påståendet och går in på ett nytt samtals ämne.


När vet man att man dricker för mycket?
När vet man att man dricker för ofta?
När ska man sluta dricka på kvällen?

Har ni något svar så skriv gärna ner det skulle vara kul och få veta vad andra anser...


Igår så var vi på fest hos erik och lena men det sluta som vanligt,"små tjaffs" och missuppfattningar osv...
så nu har jag henrik och patrik hamnat uppe i gve och vet inte när jag orkar ta tag i allt eller överhuvudtaget komma ner till pite igen...
Jag är så less på att bli sårad å besviken,det kanske är därför jag tar hjälp av flaskan för att dämpa min oro...

nej nu ska jag hjälpa "palle" med maten och öppna dagens första eller årets första jul öl =)

SKÅÅÅÅÅL


Tack henke och annika för att ni finns <3

5 kommentarer:

  1. Jag förstår hur du känner dig.. :( Hoppas du kommer fram till nå vettigt svar. Ja ha ju sagt va ja tycker iaf.. Du vet att ja finns här om du vill prata.. Kraam

    SvaraRadera
  2. När vet man att man dricker för mycket?
    Pjaa, när alkoholen är en lösning på problem (eller det känns så) så tror iaf jag att man är på gränsen till "för mycket & för ofta".

    Kram :)
    (å jag hoppas att du vågar "prata" med mig med om du vill....)

    SvaraRadera
  3. Alkohol är ett problem när du känner att det tar emot. När du innerst inne fattar att det bara ställer till problem, eller när du märker att du vill vara den du blir när du dricker.

    SvaraRadera
  4. Såhär anser jag det nannsi.
    Du dricker väldigt mkt och ofta när du mår dåligt. Du dricker även när du mår bra, men det framkommer senare att du innerst inne inte alls mår så bra.
    Samtidigt så vet du ju om att du dricker för mkt, och vet att det kan påverka ditt liv väldigt negativt, vilket det säkert redan gjort.
    Jag tror vad du bör göra är att uforska och hitta saker du kan göra i nyktert tillstånd.
    Som garanterat är mkt roligare än i onyktert tillstånd.
    jag hade en tid svårt att hitta sånt även jag. Förstod inte att saker kunde vara lika kul när jag var nykter. Men nu har jag lärt mig uppskatta saker mer än tidigare. Och det är jag väldigt glad för. Och du skulle va mkt gladare om du tog tag i detta! Och allt annat, innan alkoholen kommer in i bilden..
    Detta blev tjorvigt så jag ringer dej sen!:) Krampårä! / tini

    SvaraRadera