onsdag 27 maj 2009

Stug livet.

Lyssna och njut sjukt bra låt =)



Det känns lite trist att behöva komma ner till stor städerna igen,jag har varit uppe i stugan nu i 2veckor under min ledighet och gjort saker som behövs göra om man har en stuga.
Många tycker de låter tråkigt och jobbigt,men saker MÅSTE göras för kunna vara där.
Tex så ha alla tegel plattor på taket kastas ner och forslats bort.Sen ha vi lagt plåt tak,veden som ska vara för kommande vinter ha kastats ner och staplats upp i källaren,sen kapat och klyvit och travat den nya veden som ska stå ute och torka.
Kört med jordfräsen i potatislandet satt nya Jordgubbs plantor,rensat blombänkarna,och nu håller vi på att byta panel och målar de,bro räcket som byggdes i fjol måste göras om eftersom blötsnön från taket under påsken rasade ner och knäckte hela bro räcket :(sen ska vi bygga ett nytt garage för alla bilar, skotrar, skoter kälkar och motorcyklar som ska få plats =)

Nu undrar ju säkert många som it ha varit där om de inte finns el? och JA de finns;)
Men om man vill basta och grilla som vi gör ofta nästan varje dag när vi e i stugan så måste man ju ha ved,sen blir de ju mycket billigare om man även kan elda också på vintern.

På tal om motorcyklar så ha jag lovat min dotter Michelle att hon ska få en 4-Hjuling.så nu sitter ja och spanar och kollar runt på olika modeller och märken.Min systers dotter som e 10 år ska få också få en cross en 80cc.Men Michelle är ju bara 6 år så de blir nog bara en 50cc för henne.

Ja i morrn så kommer Annika och hälsar på vi ska ta en promenad med hennes hund Zita och sen ska vi och handla osv,var länge sen ja träffa hon tror de sist va i mars någon gång alldeles för länge sen :(
Men klantiga jag for ju från stugan och tog fel mobil laddare med mig ner till stan, så nu ha ja nästan slut ström och vet it hur jag ska komma upp i morrn på morron eftersom jag måste ha mobilen avstängd under natten annars dör batteriet,och i morrn ska Annika ringa till mig innan hon kommer hur nu de ska gå till :(ja vilken soppa och jag som ALDRIG kan va utan min mobil...

Jag vet som it va ja ska skriva här nu när ja äntligen tar mig tid att blogga lite,finns som it nå att skriva om,Jag börjar om att jobba till helgen iaf i lule.

Tack för denna gång och på återseende nu när de blir :)

1 kommentar:

  1. jag tror det var Ted som tipsade mig din blogg.. men det var ett bra tag sen!

    SvaraRadera